BYGG GARAGEBÅGEN

Så här gör du...

Köp en Buellmotor på Blocket (eller av Søren som har byggt Garagebågen) ca 20 000 får du hosta upp. Det är en bra början, du har redan kommit långt! Många kopierar chopperkulturen på 60-talet och om man gillar det så är en ”panna” eller ”shovelhead” i så fall bättre än en Buellmotor som är lite mer new school, det där får du själv finna ut.

Sedan behöver du en ram. Den får du exempelvis tag på hos Custom By Kent (www.custombykent.com, eller av Søren). Överkurs: Idag är det inne med ”old school” med stelbensram (en som inte fjädrar). Framtiden är original (ännu mer överkurs, men de som förstår vad vi pratar om vet att det stämmer)
Garagebågen i sin helhet är new school utifrån old school. Lite trixigt kanske men här har Kims idé korsats med Sørens design och envishet om att allt inte behöver vara som allt annat.
Fälgar och däck på Garagebågen är old school, de hittar du på nätet. Styret är ett rabbitt-ear och syftar på det japanska easyriderstuket som är fett inne nu, japanerna förvånar! Finns också på nätet (easyrider.jp)

Nu har du delarna! När du sedan monterat motorn på ramen och därefter hjulen och resten av hardware så kör du bara hela härligheten till SFRO (har till uppgift att hjälpa fordonsbyggare att bygga och registrera amatörbyggda fordon). Om de tycker att det du byggt

känns tryggt så får du ett ramnummer och din hoj är nu byggbesiktigad. OBS: kom ihåg intyg och kvitto på motor, växellåda och bromsar.

Grattis! Du har nu fem år på dig att bygga din hoj helt klar och kan då och då hinna med att ta en burgare och en APA på Garage. Kom dock ihåg att bli klar inom femårsperioden! Nu kan du t ex montera blinkers och lacka skönheten. Garagebågens ram är pulverlackad vit (så att man kan se smutsen – coolt) Kom ihåg ljuddämparen! Köp också SFRO-boken så har du allt för den vanliga besiktningen, den kommer du att klara med glans.

Gör en burnout och dra iväg!

Vid alla typer av problem:
Kontakta Søren.